اگر ناخن هایم را نجوم چه کار کنم؟ 6 راه برای درمان عادت جویدن ناخن

شما ممکن است فکر کنید ناخن جویدن کاری که برخی افراد در هنگام استرس یا غرق شدن به صورت ناخودآگاه انجام می دهند، عادتی است که هیچ ضرری ندارد، اما باید بدانید که این عادت در درازمدت سلامت و زیبایی شما را با مشکلات جدی مواجه می کند. انگشتان شما نسبت به بقیه بدن با میکروب های بیشتری در تماس هستند.

بسیاری از این میکروب ها در زیر ناخن های شما جمع می شوند. جویدن آنها به طور جدی شما را بیمار می کند و همچنین ناخن های شما را زشت می کند. با توجه به اینکه انگشتان دست و ناخن ها یکی از اولین قسمت هایی هستند که هنگام نشستن و ایستادن با دیگران دیده می شوند، بد نیست اجازه دهیم آنها را زشت نشان دهیم.


  1. افزایش مصرف کلسیم

کلسیم باعث می شود ناخن ها سالم تر و قوی تر شوند و شکننده تر شوند. اگر از کمبود کلسیم رنج می برید، ناخن های شما شکننده و ضعیف می شوند و در نتیجه دیگر جذاب نخواهند بود. داشتن ناخن های خوب به تنهایی برای متوقف کردن ناخن جویدن کافی است.

استفاده از مقدار کافی ویتامین و مواد مغذی نیز به کاهش استرس کمک می کند. منابع اصلی کلسیم را می توانید در سبزیجات سبز و برگ دار، محصولات لبنی و میوه های خشک بیابید.


  1. ناخن هایتان را تلخ کنید

محصولات زیادی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای ناخن جویدن را متوقف کنید طراحی شده اند! به راحتی حل می شود مانند لاک ناخنآن را روی ناخن هایتان بمالید تا زمانی که آنها را می جوید طعم تلخی پیدا کند. مشکل این است که بسیاری از افراد پس از مدتی به طعم‌ها عادت می‌کنند و مشکل دیگر این است که هر بار که دست‌هایتان را می‌شوید باید محلول را دوباره استفاده کنید.


  1. یک میخ در یک زمان

سعی کنید هر بار یک میخ را از هر دست نجات دهید! تمام ناخن هایتان را بجوید به جز یکی. آن یک ناخن را تا جایی که می توانید سالم نگه دارید. بعد از چند هفته، ناخن دیگری را انتخاب کنید که دیگر آن را نجوید. این کار را تا زمانی که تمام ناخن های شما حفظ شود ادامه دهید.


  1. حواس خود را پرت کنید

اگر دلیل ناخن جویدن خستگی است، سعی کنید عادت دیگری برای خود ایجاد کنید تا ذهنتان را از جویدن ناخن دور کنید. یک توپ استرس یا هر فعالیت دیگری که انگشتان شما را درگیر می کند فشار دهید.


  1. کاشت ناخن مصنوعی

اگر از پوشیدن ناخن های مصنوعی بدتان نمی آید، بدانید که می توانند به عنوان یک سپر محافظ عمل کنند. ناخن های مصنوعی مانع از رسیدن شما به ناخن های واقعی می شوند. ناخن های زیبا پیدا کنید و ببینید راه رفتن با ناخن های سالم و زیبا چه حسی دارد. وقتی از شما تعریف می کنند تعجب نکنید. این به شما انگیزه کافی می دهد تا ناخن جویدن را متوقف کنید و ناخن های واقعی شما بلند و زیبا شوند.


  1. آنها را شیک نگه دارید

همیشه ناخن های خود را مانیکور کنید و تمیز و سالم نگه دارید. مانیکور باعث می شود ناخن های شما دیگر لبه های خشن و تیز نداشته باشند که وسوسه جویدن آن ها را دارید. جویدن ناخن های مانیکور فقط ظاهر زیبای آن ها را خراب می کند. به محض اینکه دیدید ناخن هایتان چقدر زیبا شده اند، به شما کمک می کند تا ناخن هایتان را نجوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا