راهنمای انتخاب موکت اداری برای ادارات وسازمان های دولتی

 یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در یک محیط اداری و رسمی، دکوراسیون و مبلمان آن است. یک دکوراسیون قدرت ایجاد روحیه فعال در محیط را دارد و در صورت غفلت از این موضوع باعث کاهش عملکرد پرسنل خود می شوید.

برای دکوراسیون شیک و جذاب، توجه به مبلمان، طراحی فضا و دیوارها کافی نیست. باید به محیط هم توجه کنید. مشتریان و کارمندان شما وقتی وارد دفتر می شوند و شرکت می کنند می توانند انرژی را در فضا دریافت کنند. فرش اداری می تواند فضای کاری شما را با صمیمیت، گرما و انرژی مثبت پر کند.

مزایای استفاده از فرش در دکوراسیون اداری

در دنیای امروز ما با انواع کفپوش های اداری روبرو هستیم. احتمالا شما هم این سوال را در ذهن خود دارید که چرا فرش؟ دلیل استفاده از فرش برای محیط های رسمی چیست؟ بسیاری از مردم فرش را یک کفپوش قدیمی می دانند و به همین دلیل حاضر به استفاده از آن نیستند. اما شما باید این را بدانید فرش اداری امروزه به صورت کاشی فرش تولید می شود که مشکل حمل و جابجایی در گذشته را ندارد. از دیگر مزایای استفاده از فرش در دکوراسیون اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا: محیط های اداری احتمالاً دارای ترافیک بالایی هستند و شما به کفپوشی نیاز دارید که بتواند فشار و نیروی زیاد را تحمل کند. فرش ها گزینه مورد نیاز شما هستند که عمر جهان تیتر بالایی دارند و در اثر تردد مکرر دچار خوردگی نمی شوند.

  • نصب و اجرای آسان: یکی از مهم ترین ویژگی های فرش اداری این است که به راحتی می توانید آن را در هر فضایی نصب کنید. نیاز به زیرساخت خاصی ندارد و به همین دلیل برای هر ساختمانی قابل استفاده است. شما به راحتی می توانید فرش را خودتان نصب کنید.

  • سهولت در نظافت: به هر دلیلی، از چاپ کفش گرفته تا لکه چای و غیره، ممکن است کف شما کثیف شود. نگران نباشید فرش ها قابلیت جذب رطوبت را دارند و از طرفی کثیفی زیادی را نشان نمی دهند. بنابراین، فضای شما همیشه منظم خواهد بود. اگر کثیف شدند به راحتی می توانید آنها را تمیز کنید.

  • قابلیت حمل: اگر از کاشی های موکت برای فضای اداری استفاده می کنید، می توانید به راحتی آنها را حمل کرده و از جایی به مکان دیگر ببرید. این فرش ها به صورت بشقاب هایی در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی شده اند که مانند یک پازل در کنار هم قرار می گیرند و می توانید آنها را جدا کرده و برای محیطی دیگر استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در صورت آسیب کاشی را جدا کرده و کاشی جدید را جایگزین کنید و نیازی به تعویض کل فرش نیست.

  • تنوع طرح و رنگ: وکت ها در رنگ های متنوع تولید می شوند. این تنوع رنگ آن را برای فضاهای مختلف با سبک های چیدمان متفاوت مناسب کرده است. می توانید از چندین رنگ مختلف برای کفپوش استفاده کنید. با این ایده می توانید دکوراسیون دپارتمان های مختلف اداره و محل کار خود را متمایز کنید.

  • تنوع ضخامت: فرش های اداری در ضخامت های مختلف موجود هستند و بسته به بودجه و نیاز خود در محیط می توانید ضخامت آن را تعیین کنید. ضخامت فرش باعث افزایش دوام آن و همچنین در قیمت آن می شود.

  • عایق کاری کارآمد: شاید ندانید اما این کفپوش از اتلاف انرژی به خصوص در فصل زمستان جلوگیری می کند و فضا را گرمتر نگه می دارد. از طرفی عایق صدا نیز هست و از پخش شدن صدا به طبقات زیر جلوگیری می کند. فرش ها با جذب صدا محیطی آرامش بخش را نیز برای کارکنان شما به ارمغان می آورند تا بتوانند در فضایی آرام به انجام وظایف خود بپردازند.

راهنمای انتخاب فرش اداری برای ادارات

آشنایی با ویژگی ها و مزایای فوق العاده فرش احتمالا شما را به خرید این نوع کفپوش ترغیب کرده است. اما برای بهره مندی از همه این مزایا، باید آگاهانه عمل کنید. بنابراین در انتخاب و خرید فرش برای ادارات بهتر است به یک سری نکات توجه شود که مهمترین آنها عبارتند از:

مقاومت فرش

انتخاب فرشی که مقاومت خوبی در برابر فشار و استفاده روزانه داشته باشد حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که فرش انتخابی دارای زیرسازی محکم و با کیفیت است. برای این منظور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

طرح و رنگ

با توجه به سلیقه و سبک داخلی مطب، دقت کنید که طرح و رنگ فرش با چیدمان فضا همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر در داخل دفتر کار از رنگ های تیره و جذاب استفاده می شود، ممکن است یک فرش تیره با طرحی ساده مناسب باشد. البته در انتخاب رنگ فرش به اندازه فضا توجه کنید; زیرا کفپوش سبک باعث بزرگتر جلوه دادن محیط می شود و بالعکس.

تعمیر و نگهداری آسان

مهم است که فرشی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و نگهداری آن آسان باشد. برخی از فرش ها قابل شستشو هستند و می توانید به راحتی آنها را با آب و مواد شوینده تمیز کنید.

بدون لغزش

درست است که زیبایی فرش محصور کننده است و نظر همه را به خود جلب می کند، اما باید فضای امنی را برای بازدیدکنندگان و کارکنان فراهم کنید. بنابراین به سراغ فرش هایی بروید که لیز نمی خورند و احتمال افتادن روی آن ها بسیار کم است. کشویی فرش بیش از هر چیز به جنس و ضخامت آن بستگی دارد. هر چه ضخامت بیشتر باشد، مقاومت فرش بیشتر می شود و لغزندگی آن کمتر می شود. البته کاشی های فرش دیگر این مشکل را ندارند و بسیار پایدار هستند.

قیمت فرش

در زمان خرید یکی از فاکتورهای مهم قیمت فرش است. فرشی متناسب با بودجه خود بخرید. البته عوامل مختلفی در تعیین قیمت فرش نقش دارند از جمله: جنس، برند سازنده، ضخامت، طرح انتخابی و… مساحت نیز یکی از عوامل مهم تعیین کننده قیمت فرش است. هر چه فضای شما بزرگتر باشد به فرش بیشتری نیاز خواهید داشت که این امر باعث افزایش قیمت فرش می شود. برندهای خارجی و مدل های وارداتی نیز قیمت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی دارند. بهتر است قبل از قیمت، کیفیت را در نظر بگیرید و فرشی بخرید که بادوام باشد و برای مدت طولانی قابل استفاده باشد.

گارانتی فرش

فرش ها نیز دارای ضمانت کیفیت از برند سازنده هستند و در هنگام انتخاب و خرید نباید از این نکته غافل شوید. وجود گارانتی کیفیت فرش ها را تضمین می کند. بهتر است فرش را از فروشگاه های معتبر و مطمئن خریداری کنید تا از ماندگاری فرش اطمینان داشته باشید و همچنین قیمت مناسبی را برای خرید بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا