چه چیزی به عنوان هدیه شب یلدا برای عروس بخریم؟

شب یلدا در بین ایرانیان شب خاصی است که دور هم جمع می شوند و با خوردن تنقلات و خواندن اشعار حافظ شب یلدای خود را جشن می گیرند. اما این روز برای تازه عروس و دامادها به شکل دیگری خوشایند است.

جهان تیتر | در این شب خانواده عروس تدارکات یلدا را انجام می دهند و خانواده داماد با هدایایی به آنجا می روند و طولانی ترین شب سال را جشن می گیرند. اما در شب یلدا برای عروس چه می آورند؟ این هدایا می تواند شامل ادکلن های جذاب و قرمز رنگ مانند عطر زنانه لالیک قرمز، Belif Red Marc Joseph، Herrera Good Girl Velvet Fatal و انواع لباس، گل، تنقلات، میوه ها و … باشد.

تاریخچه و اصول گرفتن هدیه شب یلدا برای عروس

چه چیزی به عنوان هدیه شب یلدا برای عروس بخریم؟

شب یلدا از گذشته برای ایرانیانی که دور هم جمع می شدند تا آن را جشن بگیرند، شب خاصی بوده است. از قدیم الایام این مراسم برای تازه عروس و دامادها با کمی تفاوت بوده است. در شب چله یا شب یلدا خانواده داماد با یک بشقاب بزرگ از هدایای مختلف به خانه پدر عروس می رفتند و اولین یلدای عروس و داماد را جشن می گرفتند تا علاوه بر استقبال از عروس برای ورود به خانواده، دو خانواده از آنها استقبال کنند. همدیگر را بهتر بشناسید

منظور از هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟!

هدایای رسمی در بین ایرانیان از گذشته تا کنون خوشایند است، بنابراین خانواده داماد سعی می کنند با توجه به موقعیت اجتماعی و توانایی مالی عروس، بهترین هدیه را برای عروس دریافت کنند. اگرچه این هدایا در هر شهر بر اساس سنت و آداب و رسوم گرفته می شود، اما برخی از آنها در بیشتر مناطق رایج است.

1. عطر و ادکلن بهترین هدیه شب یلدا برای عروس

عطر به عنوان یک هدیه لوکس که با قیمت های متنوع در بازار موجود است، به راحتی می تواند عنوان بهترین هدیه شب یلدا را برای عروس و داماد به خود اختصاص دهد. خرید ادکلن زنانه کار جذاب و دلپذیری است اما کمی سخت است. برای داشتن یک انتخاب مناسب باید با بهترین ها در این زمینه آشنا باشید.

1) عطر لالیک قرمز برای زنان

بدون شک بهترین عطر زنانه برای هدیه شب یلدا عطر زنانه لالیک لامور قرمز است. این ادکلن دلپذیر از ترکیب رایحه وانیل و پاتچولی تشکیل شده و آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در زمستان تبدیل کرده است.

  • عطر کارولینا هررا گود گرل ولوت فاتال
    عطر کارولینا هررا گود گرل ولوت فاتال با ظاهر مخملی و جذاب خود در سبد هدیه شما می درخشد. این ادکلن جذاب مملو از رایحه های گلی است که با بوی قهوه و بادام شروع می شود و با رایحه دلنشین یاس و مریم ختم می شود. در پایان این سفر دلپذیر، بوی کاکائو و دانه تونکا همه را مجذوب خود خواهد کرد.
  •  ادکلن زنانه دیپ سنس پرایم کالکشن
    اگر به دنبال یک ادکلن ارزان با ماندگاری و پخش بوی بالا برای هدیه یلدا برای عروس خانم هستید، دیپ سنس زنانه پرایم کالکشن را به شما پیشنهاد می کنیم. این عطر دلپذیر رایحه ای گرم و شیرین دارد که رایحه ای شبیه به ورساچه مشکی دارد.
  • عطر زنانه Chanel Coco Mademoiselle
    اگر به دنبال راهنمای خرید عطر و ادکلن زنانه برای کادو شب یلدا برای عروس خانم هستید، بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم های خواستگار، کوکو مادمازل شانل است. این ادکلن خاص از رایحه کهربا تشکیل شده و گزینه ای مناسب برای شب و روزهای زمستانی است.
  •  دیزل لاوردوز رد کیس
    اگر به دنبال یک ادکلن گرم برای زمستان هستید که مانند الماس در میان هدایای شما بدرخشد، عطر Diesel Loverdose Red Case را از دست ندهید. این ادکلن جذاب ایتالیایی با بسته بندی خاص خود توجه همگان را به خود جلب کرده و با رایحه های شیرین سیب، انگور، ترنج، شکوفه پرتقال، عنبر و کاکائو مورد پسند همگان قرار گرفته است.
  •  عطر هیپنوتیزم زن کریستین دیور پویسون
    Hypnotic Poison یک ادکلن شیرین و جذاب است که حس خطر را نیز القا می کند و مانند مارهایی است که بی صدا طعمه خود را دنبال می کند. این عطر خاص با ظاهری جذاب با رایحه گل یاس و دانه تونکا یکی از بهترین هدایای شب یلدای عروس است.

چه چیزی به عنوان هدیه شب یلدا برای عروس بخریم؟

2. لباس و پارچه

از قدیم الایام خرید پارچه و لباس شب یا زمستانی یکی از هدایای متداول عروس در شب یلدا بوده است. برای تزیین آن ها می توانید از کیف های توری یا کنافی زیبا استفاده کنید یا به سادگی روی لباس ها را با کاغذ کادو بپوشانید و برای چشم نوازی بیشتر از روبان قرمز روی آن استفاده کنید.

3. کیف و کفش

کیف و کفش باکیفیت هدیه ای زیبا و دوست داشتنی برای خانم هاست که می توان آن را به صورت ست و یا جداگانه خریداری کرد. کافی است آن ها را در جعبه ای مناسب با کاغذ کادو قرمز جذاب مناسب شب یلدا قرار دهید.

4. طلا و جواهرات

یکی دیگر از گزینه های داماد برای هدیه شب یلدا به عروس می تواند گردنبند، دستبند، گوشواره یا سکه طلا باشد که در جعبه ای ساده و زیبا در کنار دسته گل قرار می گیرد.

5. هدایای فرعی بیشتر

اگر می خواهید کاملا بدانید شب یلدا برای عروس چه می آورند، علاوه بر موارد فوق، چیزهای دیگری هم هست که خانواده داماد هدیه می دهند.

  • کله قند با تزیینی زیبا
  • نبات
  • انواع مغز آجیل
  • هدیه نقدی
  • انواع نقل، پشمک، شیرینی و کیک با تم یلدا
  • دیوان حافظ
  • سبد میوه با تزیینات و میوه آرایی
  • تنقلات مخصوص شب یلدا
  • شال و لباس راحتی

حرف آخر؛ شب یلدا برای عروس چه می آورند؟

چه چیزی به عنوان هدیه شب یلدا برای عروس بخریم؟

مراسم شب چله یا یلدا جشنی قدیمی در ایران است که در آن خانواده داماد به خانه پدر عروس رفته و با دادن هدایای مختلف به خانواده عروس از او استقبال می کنند. اما در شب یلدا برای عروس چه می آورند؟ این هدایا می تواند شامل لباس، پارچه، کفش، نیشکر، طلا و … باشد که برای تهیه این وسایل باید از انواع تزیینات کادو شب یلدا برای عروس مانند جعبه های زیبا، کاغذ کادو مناسب، روبان قرمز و … استفاده کرد. امروزه یکی از بهترین هدایای این جشن برای عروس عطرها و ادکلن های جذاب از برندهای Chanel، Herrera Good Girl، Dior، Red Case و … می باشد.همانطور که می دانید ادکلن محصولی لوکس است که ماندگاری و رایحه آن به آن بستگی دارد. اصالت دارد، بنابراین برای خرید آن باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.


سوالات متداول

شب یلدا چه هدیه ای به داماد می دهند؟

طبق آداب و رسوم قدیم، عموماً خانواده عروس فقط وظیفه پذیرایی از مهمانان را بر عهده دارند، البته امروزه برای نشان دادن شادی و احترام به داماد هدایایی مانند ادکلن، لباس، کفش، ساعت و … می دهند.

تزیین هدایای شب یلدا برای عروس چگونه است؟

یکی از کارهای مهم در دادن کادو شب یلدا به عروس تزیین آن است. این تزیینات شامل میوه آرایی، استفاده از کاغذ کادویی زیبا، جعبه مناسب، روبان و … می باشد.

 

 

منبع:  کاج شاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا