فعالیت بلاک چین بهمن به مدت چهار ساعت متوقف شد. علت چه بود؟

روند تایید تراکنش ها در بلاک چین بهمن در روز گذشته به مدت چهار ساعت متوقف شد و در این مدت قیمت AVAX نیز افت قابل توجهی را تجربه کرد.

به گزارش Valx و به نقل از Cryptobriefing; فرآیند تولید بلوک در شبکه بهمن از ساعت 11 صبح (UTC) جمعه گذشته چهارم مارس به مدت چهار ساعت متوقف شد. قیمت ارز دیجیتال بهمن نیز در ساعات اولیه پس از این حادثه با افت چهار درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شد. این ارز در زمان نگارش این خبر نسبت به روز گذشته 0.54 درصد کاهش قیمت داشته است.

Patrick O’Grady، معاون مهندسی آوا لبز، در توییتر خود از اعتباردهندگان این شبکه خواست تا نرم افزار خود را به نسخه v1.11.1 ارتقا دهند. وی گفت: نسخه قبلی v1.10.18 ضمن برخورداری از مزایایی از جمله تخصیص عادلانه پهنای باند بر اساس میزان انباشتگی، مشکلاتی از جمله انتقال بیش از حد اطلاعات (در پروتکل شایعات) را به همراه داشت. مشکلی که از پردازش به موقع درخواست ها توسط گره ها جلوگیری می کند و این توقف چهار ساعته نیز به همین دلیل رخ داده است.

اما یک حساب کاربری در توییتر به نام Kaleo این را به تعداد زیادی کتیبه در شبکه Avalanche در همان بازه زمانی مرتبط کرده است. لازم به ذکر است که شبکه Avalanche در دسامبر 2023 با مشکلات مشابهی مواجه شد. در آن زمان انتشار بیش از حد تراکنش های هرزنامه منجر به افزایش شدید هزینه تراکنش ها و تاخیر در کار گره های اعتبار سنجی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا