فعال‌سازی سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده قوه قضائیه در شهرستان‌های استان تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از فعال‌سازی سامانه مدیریت خدمات مشاوره خانواده قوه قضائیه در ۸ شهرستان استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل نیکوکار در نشستی که در مجتمع قضایی خانواده یک با حضور سرپرست مجتمع و قضات خانواده برگزار شد گفت: سامانه مسیر در شهرستانهای ری، شهریار، دماوند، ملارد، رباط کریم، پاکدشت، ورامین وقرچک با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در مهرماه سال جاری فعال‌سازی خواهد شد.

این مقام قضایی از افزایش تعداد مراکز ملاقات فرزندان طلاق با همکاری شهرداری تهران خبر داد.

نیکوکار بر آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات قضایی جهت جلوگیری از تشکیل پرونده‌های ناقص و ارسال آن به مراجع قضایی تاکید کرد.

در این نشست در خصوص نحوه ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خدمات خانواده، طرح تقدیم دادخواست از سوی اتباع ایرانی دارای همسر خارجی و تنفیذ واجرای دادنامه‌های خارجی و افزایش آگاهی مردم در حوزه خانواده و تفهیم پیش‌نویس اسناد رسمی از سوی سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و مراکز ملاقات فرزندان طلاق بحث و بررسی گردید.

در خاتمه معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران بر هم افزایی مراکز خدمات مشاوره خانواده و اداره بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه‌ها و تامین اجتماعی و ثبت احوال و سایر ادارات ذیربط با حوزه خانواده تاکید کرد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا