خواص چای ماسالا برای کاهش وزن


آیا شما از طرفداران چای های مختلف هستید و می خواهید روز خود را بهتر و خاص تر شروع کنید؟ این بار صبح خود را با چای ماسالا شروع کنید. طعم ها و ترکیب های شگفت انگیز پایانی ندارد و هر بار که مواد مختلف و جدید را با هم ترکیب می کنید، طعم جدیدی ایجاد می کنید. مهم نیست در چه مکان یا آب و هوایی هستید، یک فنجان چای می تواند تنش روحی و جسمی شما را کاهش دهد. حالا تصور کنید این یک لیوان چای است، چای ماسالا با طعمی متفاوت از سایر نوشیدنی ها. در این مطلب از وبلاگ تخصصی جهان تیتر قصد داریم به خواص چای ماسالا برای کاهش وزن بیایید پرداخت کنیم

چای ماسالا چیست؟

چای ماسالا ترکیبی از نوشیدنی سنتی و معطر محصول کشور هند است. ماسالا در زبان هندی به معنای ادویه است. چای ماسالا از ادویه های مختلفی مانند زنجبیل، هل، دارچین، فلفل سیاه، چای سیاه و میخک تهیه می شود که این چای را فوق العاده داغ می کند. برخلاف چای معمولی که با آب مخلوط می شود، چای ماسالا را می توان با شیر نیز درست کرد. رنگ این چای وقتی با شیر درست می شود کاراملی است. خواص و فواید چای ماسالا تمام نشدنی است.

مهمترین خواص چای ماسالا

مهمترین خواص چای ماسالا
مهمترین خواص چای ماسالا

چای ماسالا فواید زیادی برای سلامتی دارد. کنترل قند خون، مبارزه و جلوگیری از حالت تهوع و داشتن خواص آنتی اکسیدانی بسیار از خواص بی شمار چای ماسالا است.

1. تنظیم سطح قند خون

همانطور که قبلا ذکر کردیم، چای ماسالا حاوی چندین ادویه است. ادویه هایی مانند زنجبیل و دارچین به تنظیم سطح قند خون کمک می کنند. طبق مطالعات اخیر، دارچین موجود در چای ماسالا می تواند مقاومت به انسولین را در افراد 10 تا 29 درصد کاهش دهد. لازم به ذکر است چای ماسالا به صورت آماده در فروشگاه ها موجود است.

اما به دلیل وجود شیرین کننده ها ممکن است خاصیت تنظیم سطح قند خون را نداشته باشند. در نتیجه برای حفظ این خاصیت بهتر است چای ماسالا را در منزل تهیه کنید. بر اساس برخی مطالعات دیگر که در مورد زنجبیل و اثرات آن انجام شده است، مصرف روزانه 2 گرم زنجبیل توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 2، قند خون آنها را تا 12 درصد کاهش می دهد.

2. بهبود سلامت قلب

دارچین یکی از مواد تشکیل دهنده چای ماسالا است که فشار خون را کاهش می دهد. در برخی افراد کاهش 30 درصدی در میزان کل کلسترول، تری گلیسیرید و LDL پس از مصرف چای ماسالا حاوی دارچین گزارش شده است. چای سیاه موجود در چای ماسالا از دیگر موادی است که باعث کاهش کلسترول خون می شود. با کاهش کلسترول و فشار خون، سلامت قلب شما بهبود می یابد.

3. بهبود هضم و رفع حالت تهوع

طبق تحقیقات، زنجبیل موجود در چای ماسالا تاثیر شگفت انگیزی در کاهش حالت تهوع دارد. طی تحقیقات انجام شده برای خواص چای ماسالا برای بانوان زنان بارداری که روزانه 1.1 تا 1.5 گرم زنجبیل مصرف می کردند، حالت تهوع کمتری داشتند. برای مصرف این مقدار زنجبیل در دوران بارداری می توانید روزانه یک فنجان چای ماسالا مصرف کنید. دارچین و هل موجود در چای ماسالا مشکلات گوارشی ناشی از عفونت های ناشی از انواع باکتری ها را تا حد زیادی حل می کند.

از طرفی مقداری فلفل سیاه در ترکیب این چای وجود دارد. مطالعات اخیر حیوانی نشان می دهد که فلفل سیاه میزان آنزیم های گوارشی را افزایش می دهد که به هضم و تجزیه بهتر غذا کمک می کند. البته مقدار فلفل سیاهی که در این مطالعات به حیوانات داده شد تقریبا 5 برابر فلفل سیاهی است که در یک فنجان چای ماسالا وجود دارد. به همین دلیل، مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا بتوان در مورد تأثیر مشابه فلفل سیاه بر انسان نظر قطعی داد.

4. افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن

شاید شنیده باشید که چای سبز به کاهش وزن کمک می کند. خوب است بدانید که چای ماسالا نیز این کار را انجام می دهد. چای ماسالا با انجام موارد زیر به کاهش وزن کمک می کند.

    • متابولیسم بدن را افزایش دهید
    • هضم بهتر
    • کمک به دفع مواد زائد و سموم از بدن
    • جلوگیری از یبوست
    • حاوی آنتی اکسیدان است
    • کاهش وزن
    • محافظت از پوست
    • پیشگیری از نفخ شکم
  • متابولیسم بدن را افزایش دهید

این چای به دلیل ادویه هایی که آن را تشکیل می دهد، خاصیت گرمی دارد و این خاصیت حرارت زایی باعث تسریع متابولیسم بدن می شود. در نتیجه باعث کاهش وزن سریع‌تر شما می‌شود.

هضم بهتر غذا از جمله خواص چای ماسالا برای کاهش وزن است. ادویه های استفاده شده در چای ماسالا، به ویژه میخک، روند هضم را تسریع می کند. وقتی زنجبیل در این ترکیب گنجانده شود، این خواص افزایش می یابد. با وجود هل در این ترکیب شگفت انگیز، تولید بزاق افزایش یافته و فرآیند هضم آسان می شود.

  • کمک به دفع سموم از بدن

گرمای داخلی که چای ماسالا در بدن تولید می کند، علاوه بر کمک به بهبود فرآیندهای گوارشی، به افزایش تعریق در بدن کمک می کند. این امر منجر به حذف مواد اضافی و سموم از بدن می شود.

  • جلوگیری از یبوست

از یبوست دیگری جلوگیری کنید خواص چای ماسالا برای کاهش وزن است. فیبر زیادی در ادویه های چای ماسالا وجود دارد. فیبر یکی از عوامل مهم در پیشگیری از یبوست است

  • خواص آنتی اکسیدانی بالا و فواید آن

چای ماسالا سرشار از آنتی اکسیدان های زیادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به هضم بهتر غذا کمک می کند، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند.

اگر به دنبال رسیدن به وزن ایده آل خود هستید، چای ماسالا را امتحان کنید. همانطور که در موارد قبلی اشاره کردیم، چای ماسالا به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. این نوشیدنی تاثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن نیز دارد. چای ماسالا معمولا از شیر سویا یا شیر گاو تهیه می شود که هر دو منبع غنی از پروتئین هستند. خواص چای ماسالا با شیر قطعا بیشتر.

اما پروتئین چه ربطی به کاهش وزن دارد؟ بگذار چک کنیم! پروتئین یکی از مواد مغذی است که به ایجاد احساس سیری و کاهش احساس گرسنگی کمک می کند. اگر از چای ماسالا به عنوان میان وعده استفاده می کنید، می توانید از پرخوری و تنقلات جلوگیری کنید.

بازگرداندن طراوت پوست یکی از کارهایی است که ماسالا انجام می دهد. اگر می خواهید بعد از کاهش وزن از سیاهی دور چشم و لکه های تیره روی پوست خود جلوگیری کنید، چای ماسالا بنوشید.

  • پیشگیری از نفخ شکم

از طرف دیگر از نفخ شکم جلوگیری می کند خواص چای ماسالا برای کاهش وزن است. حتما شما هم این موضوع را تجربه کرده اید که هنگام کاهش وزن به دلیل کاهش حجم معده با مشکلاتی مانند درد و نفخ مواجه شده اید. ترکیبات موجود در چای ماسالا با مصرف آب اضافی و کاهش هوای داخل معده به هضم بهتر غذا و کاهش نفخ و درد معده کمک می کند.

مواد لازم و طرز تهیه چای ماسالا

مواد لازم و طرز تهیه چای ماسالا
مواد لازم و طرز تهیه چای ماسالا

اگر قصد دارید چای ماسالا را در خانه درست کنید، به مواد زیر نیاز دارید. البته لازم است بدانید که دستورهای مختلفی برای تهیه چای ماسالا وجود دارد و ما تنها یک دستور تهیه چای ماسالا را معرفی می کنیم.

  • رازیانه: نصف قاشق چایخوری
  • آیا شما سبز: 3 عدد
  • فلفل سیاه: یک عدد
  • میخک: 2-3 عدد
  • چوب دارچین: یک عدد
  • زنجبیل: یک قاشق چایخوری
  • آب: 2-1.5 لیوان
  • شیر (ترجیحاً چرب): 3/4 فنجان
  • عسل: به مقدار مورد نیاز (بستگی به این دارد که چقدر می خواهید نوشیدنی خود را شیرین کنید)
  • شکر: ۲ تا ۳ قاشق (بهتر است از عسل استفاده شود)

برای تهیه چای ماسالا مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تمام مواد به جز شیر و چای سیاه را به همان مقداری که گفته شد به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • بعد از اینکه مقداری آب تبخیر شد و همه مواد نرم شدند، چای سیاه را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دیگر داغ شود.
  • قوری را از روی حرارت بردارید و مواد را از صافی رد کنید.
  • مایع حاصل را با شیر جوشیده مخلوط کنید.
  • بعد از 2 تا 3 دقیقه چای ماسالا آماده نوشیدن است.
  • نکته: می توانید چای را در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود و سپس بنوشید.

صحبت پایانی در مورد خواص چای ماسالا برای کاهش وزن

در این مقاله در مورد خواص چای ماسالا برای کاهش وزن ما گفتیم. اگر به دنبال یک نوشیدنی خوشمزه برای عصرهای پاییز و زمستان هستید، چای ماسالا می تواند گزینه خوبی برای استراحت از کار و استراحت باشد. اگر تجربه یا نکته مفیدی از تهیه چای ماسالا در منزل دارید، خوشحال می شویم آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. اگر ورزشکار هستید یا قصد کاهش وزن دارید، چای ماسالا گزینه خوبی برای رسیدن به وزن ایده آل شما خواهد بود.

اگر هنوز نمی دانید چگونه چای ماسالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا چه مقدار بنوشید، باید بگوییم که این میزان برای افراد بسته به سن و وزن آنها متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و مربیان خبره ورزشی در مجموعه جهان تیتر در تماس باشید تا علاوه بر کمک به کاهش وزن، یک رژیم غذایی مناسب و شخصی با توجه به شرایط خود نیز داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، باید ورزش های اساسی را نیز انجام دهید تا به نتیجه تناسب اندام ایده آل خود برسید. بنابراین کارشناسان خبره جهان تیتر علاوه بر رژیم غذایی، برنامه ورزشی مناسبی را نیز در اختیار شما قرار می دهند و تا رسیدن به هدف در کنار شما خواهند بود.

سوالات متداول

  • ارزش غذایی چای ماسالا چیست؟ چای ماسالا ارزش غذایی بالایی دارد و در عین حال کالری کمی دارد. یک فنجان چای ماسالا حدود 100 کالری دارد اما اگر بدون قند باشد این کالری کمتر می شود.
  • آیا عصر زمان مناسبی برای نوشیدن چای ماسالا است؟ چای ماسالا حاوی کافئین بسیار کمی است. این مقدار هیچ مشکلی در روند خواب شما ایجاد نمی کند، مگر اینکه به کافئین حساسیت داشته باشید.
  • آیا چای ماسالا برای افراد دیابتی مضر است؟ ترکیبات چای ماسالا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. اما اگر دیابت دارید، شکر، شکر و عسل را به چای ماسالا اضافه نکنید تا سطح قند خونتان را بالا نبرد و مشکلی ایجاد نکند.
  • بهترین زمان مصرف چای ماسالا برای کاهش وزن کی هست بهترین زمان برای نوشیدن چای ماسالا صبح است. زیرا علاوه بر افزایش انرژی فرد باعث هضم غذای او و در نتیجه کاهش وزن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا