افزایش روزانه ۷۰ هزار سفر با افتتاح ۴ ایستگاه جدید متروی تهران


با افتتاح ۴ ایستگاه دیگر از ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و۷ شبکه متروی تهران در آینده‌ای نزدیک، نه‌تنها حدود ۸ کیلومتر به طول مسیر بهره‌برداری از این شبکه اضافه خواهد شد، بلکه افزایش حداقل ۷۰ هزار سفر روزانه از طریق سیستم حمل‌ونقل انبوه بر ریلی پایتخت نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، طول شبکه خطوط هفت‌گانه مترو در حال حاضر ۲۷۴ کیلومتر است و ۱۵۰ ایستگاه در حال سرویس‌دهی به مراجعان و مسافران مربوطه است، اما مهرماه امسال ۴ ایستگاه شهرزیبا، شهران و کوهسار (همگی در خط ۶) به همراه ۵.۵ کیلومتر مسیر تونلی در این خط و همچنین ایستگاه میدان کتاب و حدود ۲ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۷ به بهره‌برداری می‌رسد تا فرآیند تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خطوط ۶ و ۷ یک گام دیگر به خط پایان نزدیکتر شود.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، عملیات اجرایی ایستگاه‌هایی یادشده، همگی از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و با تامین منابع مالی لازم، به‌زودی خدمت‌رسانی به جمعیت قابل توجهی از مناطق غربی پایتخت از طریق این ایستگاه‌هاآغاز می‌شود. در واقع مناطق ۲ و۵ که در مجموع تاکنون از ۲۰ ایستگاه مترو برخوردار بوده‌اند، با افتتاح ایستگاه‌های جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت؛ خصوصا منطقه ۵ که مجموع ایستگاه‌های متروی آن از ۸ ایستگاه فعلی به ۱۱ ایستگاه افزایش می‌یابد. 

گفتنی است؛ برای ساخت این ۴ ایستگاه و همچنین بهره‌برداری از ۸ کیلومتر مسیر تونلی، بیش از ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا