یک خبر خوب برای طرفداران تردز

چند روز پس از اینکه تردز سرانجام آزمایش عمومی پروتکل ActivityPub را آغاز کرد، آدام ماسری، مدیر عامل اینستاگرام جزئیات برنامه های این شرکت برای ادغام با Fediverse را منتشر کرد. در حال حاضر، چند حساب Trades (از جمله Mossery) را می‌توان از پلتفرم‌های دیگر دنبال کرد، اما Meta برنامه‌های بسیار بزرگ‌تری برای گسترش و در دسترس قرار دادن معاملات گسترده‌تر دارد، که Mossery می‌گوید تحقق آن مدتی طول خواهد کشید.

به گزارش جهان تیتر؛ طبق پست Adam Mussery در تردز ، تیم توسعه این شبکه اجتماعی می‌خواهد این امکان را برای همه حساب‌های عمومی فراهم کند تا حساب تردز را از پلتفرم‌های دیگر دنبال کنند. در حال حاضر، تنها تعداد کمی از حساب های Tradez به چنین ویژگی دسترسی دارند. توسعه دهندگان همچنین می خواهند اجازه دهند پاسخ های دیگر پلتفرم ها در این شبکه اجتماعی نمایش داده شود. Mossery می‌گوید: «اکنون تجربه بدی است که باید اپلیکیشن Trades را ترک کنم تا پاسخ‌هایی را که از سوی جامعه وسیع‌تر مخاطبانم دریافت می‌کنم ببینم.

یک خبر خوب برای طرفداران تردز

دسترسی اینستاگرام تردز به دنیای گسترده‌تر فدیورس

فدیورس (ترکیبی است از فدراسیون و یونیورس) مجموعه‌ای از شبکه‌های اجتماعی است؛ این شبکه‌های اجتماعی درحالی که به‌طور مستقل میزبانی می‌شوند، می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و غیرمتمرکز هستند.

به گفته آدام ماسری، توسعه دهندگان در حال کار بر روی ردیابی و تعامل بیشتر حساب های امانی در Trades هستند. البته به گفته مصری چنین قابلیتی باید حریم خصوصی کاربران را در نظر بگیرد. نکته کلیدی این قابلیت این است که کاربران و تولیدکنندگان محتوا در تردز می توانند با خروج از این شبکه اجتماعی فالوورهای خود را به اپلیکیشن و سرور دیگری منتقل کنند. به عنوان مثال، اکنون می توانید ویدیویی از اکانت Trades Adam Mussery را در پلتفرم Mastodon تماشا کنید.

موساری می‌گوید این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی‌های مرحله‌ای در دسترس خواهند بود و کل فرآیند احتمالاً تا یک سال طول خواهد کشید. او می‌گوید که چنین احتمالی بسیار دور است. آدام ماسری از آنچه قبلاً در تست های اولیه ActivityPub دیده بود راضی بود و اکنون به دنبال اتصال به دنیای Fediverse است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا