پیشنهاد ایران به عمان برای تولید خودروی الکتریکی مشترک

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با توجه به فعال بودن دو کشور ایران و عمان در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل، می‌توانند با همکاری یکدیگر خودروهای برقی تولید و به منطقه صادر کنند.

جهان تیتر | عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و عمان خطاب به همتای عمانی خود اظهار داشت: دو کشور به دنبال توسعه همکاری های خود در حوزه انرژی بوده اند. برای سالیان متمادی و برای تحقق این امر باید خطوط ارتباطی ایجاد شود. باید واضح باشد که خط انرژی خط ارتباطی است که به تسهیل روابط کمک می کند.

وی با بیان اینکه آماده سرمایه گذاری در عمان هستیم، افزود: در حوزه انرژی آمادگی داریم در عمان نیروگاه بسازیم یا در کشورهای ثالث دیگر مانند آفریقا با شرکت شما نیروگاه بسازیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین آمادگی داریم در عمان شهرک صنعتی ایجاد کنیم یا سرمایه گذاران عمانی را در ایران بپذیریم.

وی با بیان اینکه آمادگی پذیرش سرمایه گذاران عمانی در حوزه های عمده مانند معدن، پزشکی و انرژی را داریم، تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که با بانک مرکزی ایران انجام دادید، نگرانی مبادلات تجاری دو کشور برطرف شده است.

علی آبادی همچنین یادآور شد: برای تسهیل تجارت می توانیم استانداردهای یکدیگر را رعایت کنیم. در حوزه حمل و نقل نیز آمادگی ایجاد خطوط کشتیرانی را داریم و سرمایه گذاران نیز در صورت آمادگی هر دو طرف آماده سرمایه گذاری هستند.

وی با بیان اینکه برای برقی شدن حمل و نقل می توانیم منفعت مشترکی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو کشور در زمینه برق رسانی حمل و نقل فعال هستند، می توانند برای تولید و صادرات خودروهای برقی به منطقه همکاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: دو کشور می توانند برای رفع نیازهای مردم منطقه با یکدیگر اتحاد صنعتی و تجاری داشته باشند. بنابراین گزارش، در این مراسم موافقت نامه حمایت از سرمایه گذاری های مشترک بین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری در زمینه های فناوری و فناوری با اتاق بازرگانی عمان امضا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا