صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

به گزارش بازار، مجید چگانی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن قرارداد بغداد و بصره، چندین دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید گاز ایران انجام دادیم. صادرات به عراق که در نهایت نهایی شد. .

وی افزود: از زمان آغاز قرارداد در بغداد (در تیرماه 1396) و بصره (در ژوئن 2018) حدود 52 میلیارد متر مکعب گاز به ارزش 15 میلیارد دلار به عراق صادر کرده ایم.

زیاد علی فاضل وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا پنج سال آینده خرید گاز از ایران را ادامه خواهیم داد، گفت: نیروگاه های ما برای تولید برق به شدت به گاز ایران نیاز دارند.

وی گفت: تجربه سال های گذشته نشان داده است که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت ترین شرایط نیازهای ما را تامین کرده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به 35 هزار مگاوات برق نیاز دارد اما با توجه به شرایط فعلی این کشور روزانه تنها 20 هزار مگاوات برق تولید می کند و یک سوم این برق از گاز وارداتی از ایران تامین می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا