شناسایی  یک هزار و ۲۰۰ مظنون به پولشویی در کشور

به گزارش خبرنگار بازارهادی خانی شامگاه شنبه در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان از شناسایی 1200 مظنون پولشویی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه عزم دولت سیزدهم برای مبارزه با پولشویی بسیار جدی است و این در حالی است که قانون فوق الذکر در گذشته مورد غفلت واقع شده بود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی افراد پرخطر در این حوزه را اولین اقدام برای مبارزه با پولشویی اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون 3 هزار نفر در این سامانه شناسایی شده اند.

نماینده تام الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از عالی ترین اهداف این وزارتخانه در مبارزه با پولشویی دستیابی به اقتصاد سالم و شفاف است و معتقدیم باید به سمتی برویم که فعالیت های اقتصادی کاملاً انجام شود. شفاف و قابل فهم با متخلفان برخورد نخواهیم کرد.

خانی تاکید کرد: مبارزه با پولشویی یکی از اولویت های وزارت اقتصاد و دارایی است و با وجود اینکه قانون مبارزه با پولشویی در سال 1383 تصویب شد اما تا روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای این قانون جدی گرفته نشد. ما با این مقوله زشت و ضداقتصادی مبارزه می کنیم.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای مبارزه با پولشویی جدی گرفتن موضوع فساد در حوزه اقتصادی است و برای اینکه بتوانیم با این موضوع مبارزه منطقی داشته باشیم ابتدا باید پول های کثیف را شناسایی و سپس آن را مشخص کنیم. منشأ و مقابله با آن. بیایید ملاقات کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا