سرنوشت بازار پس از اولین جلسه فدرال رزرو پس از تصویب ETF ها چگونه خواهد بود؟


بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژانویه نرخ بهره را تغییر نخواهد داد. از سوی دیگر برخی ناظران معتقدند کاهش نرخ سود در جلسه پیش رو دور از ذهن نیست. این اولین جلسه فدرال رزرو از زمان تصویب ETF بیت کوین است و معامله گران امیدوارند که این ناامیدی با کاهش نرخ بهره جبران شود. اما بنجامین کوون، یکی از تحلیلگران برجسته بازار، چندان به این سناریو خوشبین نیست.

به گزارش جهان تیتر و به نقل از dailyhodl، قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته نوسانات محدود اما صعودی را تجربه کرده و اکنون در تلاش است تا مقاومت 43000 دلاری را بشکند. با تاکید تحلیلگران بر توقف احتمالی افزایش نرخ در نشست ژانویه فدرال رزرو، بیت کوین ممکن است به زودی این مقاومت را به سطح حمایت جدیدی تبدیل کند. توقف افزایش نرخ بهره به عنوان یک سیگنال مثبت برای بیت کوین تلقی می شود و ممکن است در نهایت سرمایه گذاران را به سمت بازار ارزهای دیجیتال سوق دهد.

بر اساس داده های CME FedWatch، حدود 97.4 درصد احتمال وجود دارد که نرخ بهره در محدوده هدف فعلی خود 5.25-5.50 درصد باقی بماند. تحلیلگران Bitfinex می گویند که توقف نرخ بهره در ژانویه، بخش بانکی و بازار سهام تحت فشار را کاهش می دهد و بیت کوین را تقویت می کند. همچنین به خلاصه آمار و اطلاعات اقتصادی بانک مرکزی اشاره می کنند که در آن کاهش نرخ سود به حدود 75 واحد مبنا طی سال 2024 پیش بینی شده است.

پیش از این در بخش خبری جهان تیتر بر اساس تحلیل های مختلف گفته بودیم که احتمال کاهش 3 برابری نرخ سود در سال جاری و هر بار 25 واحد پایه وجود دارد. یعنی سال 2024 با کاهش 75 واحدی در نرخ بهره به پایان خواهد رسید. کاهش احتمالی به عنوان حرکتی برای تقویت اقتصاد تلقی می شود، به خصوص اگر تورم همچنان به هدف فدرال رزرو ادامه دهد. با این حال، زمان و میزان این کاهش نرخ بهره بسیار مهم است. تحلیلگران Bitfinex به The Block می گویند که کاهش زودهنگام یا بیش از حد می تواند تورم را دوباره شعله ور کند، در حالی که خیلی کم یا خیلی دیر می تواند رشد اقتصادی را متوقف کند و باعث رکود شود.

با این حال، داده های Anchin به افزایش فشار فروش بیت کوین به دلیل افزایش مداوم موجودی BTC در صرافی ها از اواخر دسامبر اشاره می کند. طبق داده های CryptoQuant، عرضه بیت کوین در صرافی های متمرکز از حدود 2,060,000 به حدود 2,101,400 افزایش یافته است که نشان دهنده رشد بیش از 2 درصدی در ماه گذشته است.

اخبار-بیت کوین-پیش بینی-قیمت-فدر-نرخ- تحلیلگران
موجودی بیت کوین در صرافی ها از اواخر دسامبر به طور پیوسته افزایش یافته است. منبع: CryptoQuant

در حالی که برخی نسبت به شروع رشد صعودی بیت کوین به دلیل کاهش زودهنگام نرخ بهره خوش بین هستند، بنجامین کوئن با دیدی بدبینانه یا شاید واقع بینانه به مسائل نگاه می کند. این تحلیلگر دنیای ارزهای دیجیتال به حدود 790000 دنبال کننده خود در یوتیوب این را گفت بر خلاف انتظارات بازار، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است منجر به رشد بیت کوین نشود. او توضیح می‌دهد که ارزش دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین با کاهش نرخ بهره در ماه مارس کاهش می‌یابد! این پیش بینی در واقع برخلاف روندهای گذشته است زیرا بیت کوین معمولاً به کاهش نرخ بهره واکنش مثبت نشان می دهد.

بنجامین کوون گفت:

کاهش نرخ بهره معمولاً صعودی ترین چیز برای دارایی های ریسکی نیست. نه به این دلیل که کاهش نرخ بهره ذاتاً صعودی نیست، بلکه به این دلیل که کاهش نرخ بهره در حال حاضر فقط از نظر تئوری صعودی است. مشکل کاهش نرخ نیست. در چرخه فعلی، عمدتاً با توجه به جایی که تورم است، باید تصور کنید که اگر قرار است کاهش نرخ با تورم به همان شکلی که هست اتفاق بیفتد، احتمالاً دلیلی دارد که اتفاق می‌افتد.

کاهش نرخ بهره به اندازه نصف شدن برای بیت کوین مهم نیست. حتی اگر در ماه های آینده 3 برابر نرخ سود کاهش یابد، باز هم اهمیت نصف کردن به دلیل ماهیت آن بسیار بیشتر است. در واقع، کاهش نرخ می تواند یک سیگنال صعودی باشد، اما همه چیز نیست. همانطور که گفتیم، اگر کاهش نرخ بهره به درستی اتفاق نیفتد، رکود اقتصادی می‌تواند منجر به کاهش نقدینگی در بازار کریپتو شود.

بنجامین کوون در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت:

اگر به مواردی مانند S&P 500 یا دارایی های ریسک به طور کلی نگاه کنید، گاهی اوقات قبل از کاهش نرخ ها بالا می روند. گاهی اوقات پس از ورود، کمی افزایش می‌یابند، اما در بیشتر موارد، کاهش نرخ‌ها، حداقل در کوتاه‌مدت، چیز خوبی برای دارایی‌های ریسکی نبوده است. وقتی به آخرین کاهش نرخ می‌رسید، برای دارایی‌های ریسکی چیز خوبی است. زیرا وقتی به آخرین کاهش نرخ می‌رسید، اساساً به این معنی است که بازار فکر می‌کند فدرال رزرو به اندازه کافی نرخ‌ها را کاهش داده است و آنها برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی و خروج از رکود به سیاست‌های پولی ضعیف‌تر بازگشته‌اند.
اخبار-بیت کوین-پیش بینی-قیمت-فدر-نرخ- تحلیلگران
منبع: یوتیوب Benjamin Cowen

Cowen همچنین هشدار می دهد که بیت کوین ممکن است به سطوح آزمایشی در محدوده حمایتی بازار صعودی سقوط کند، که توسط میانگین متحرک ساده 20 هفته ای (SMA) و میانگین متحرک نمایی 21 هفته ای (EMA) تشکیل شده است.

کاوان بر اساس تصویر زیر توضیح داد:

من فکر می کنم ارزش این را دارد که میانگین متحرک هشت هفته ای این هفته را زیر نظر داشته باشیم. باز هم، در حال حاضر حدود 42300 دلار است که تقریباً محدوده قیمت فعلی را نشان می دهد. اگر کمتر از آن بشویم، شانس خوبی وجود دارد که حمایت باند بازار صعودی را که در محدوده 35000 یا 37000 است، آزمایش کنیم. یعنی برای یافتن این پشتیبانی به محدوده حدود 36000 دلار نگاه کنید. با این حال، از قیمت فعلی، برای بازگشت به میانگین متحرک 21 هفته ای، افت تقریباً 13 درصدی و برای بازگشت به میانگین متحرک ساده 20 هفته ای، افت تقریباً 16 تا 17 درصدی لازم است. این الگویی است که ما زیاد دیده ایم.
اخبار-بیت کوین-پیش بینی-قیمت-فدر-نرخ- تحلیلگران
منبع: یوتیوب Benjamin Cowen

این مقاله بر اساس منابع رسانه ای و نظر کارشناسان بازار نوشته شده است و به منزله مشاوره مالی نیست. Valex هیچ تصمیم مالی بر اساس این محتوا را تایید نمی کند. لازم است قبل از هر سرمایه گذاری تحقیقات کاملی انجام شود و از مشاوران مالی خبره و مورد اعتماد کمک گرفت.

theblockdailyhodl.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا