دفتر عجیب و غریب گوگل در شیکاگو!

تامپسون جیمز آر سنتر شیکاگو به لطف گوگل ظاهر آینده نگرانه تری پیدا می کند.

به گزارش جهان تیتر؛ در یک پست وبلاگ، گوگل چشم انداز خود را برای تغییر شکل نمادین اما معیوب جیمز آر. تامپسون شیکاگو از دفتر جدیدی در قلب منطقه تجاری شهر رونمایی کرد. بازسازی‌های آینده نوید دمیدن روح تازه‌ای را به این ساختمان تفرقه‌انگیز پست مدرن با گذشته‌ای پرتلاطم می‌دهند.

مرکز تامپسون، که برای اولین بار در سال 1985 به عنوان مرکز ایالت ایلینویز به روی عموم باز شد، توسط معمار فقید آلمانی-آمریکایی هلموت جان طراحی شد.

در تمام این سال ها شکل و رنگ غیرعادی آن مورد تحسین و گاه انتقاد مردم قرار گرفت. در حالی که برخی جاه طلبی های این بنا را ستودند، برخی دیگر آن را ناجور و ناکارآمد دانستند.

رندرینگ نمای بیرونی مرکز تامپسون

فضای بیرونی مرکز تامپسون

مسائل عملیاتی از جمله هزینه‌های گزاف انرژی، مقامات ایالت ایلینوی را بر آن داشت تا با هدف خلاص شدن از دست این بنای ۱۱۱ هزار مترمربعی، مرکز تامپسون را به عنوان یک ساختمان قابل تخریب به حراج بگذارند؛ در نهایت دو برج‌ساز شیکاگو با برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی ساختمان برای مستأجران اداری، آن را تصاحب کردند.

به عنوان معامله‌ای ۱۰۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲، گوگل به عنوان مستأجر نهایی این ساختمان پرحاشیه ظاهر شد؛ طبق موافقت‌های صورت گرفته، پس از اینکه مالکان اولیه فرایند نوسازی بنا را به اتمام رساندند، گوگل مالکیت آن را کسب می‌کند؛ پس از بازسازی کامل، مرکز تامپسون ضمن تقویت منطقه‌ی اداری فعلی شیکاگو، به دفتر مرکزی گوگل در غرب میانه تبدیل خواهد شد.

نمای فعلی مرکز تامپسون

نمای فعلی مرکز تامپسون

گوگل قصد دارد 280 میلیون دلار سرمایه گذاری کند تا ساختمان مورد بحث را به یک فضای کاری تجدیدپذیر و چشم نواز تبدیل کند. روند ساخت و ساز در اوایل سال 2024 آغاز می شود و بازسازی نهایی چندین سال طول می کشد. گوگل امیدوار است که کارمندان بتوانند در نوامبر سال 2026 در دفاتر خود حاضر شوند.

با توجه به رندرهای منتشر شده، با هدف دستیابی گوگل به ساختمانی تمام الکتریکی با استاندارد LEED Platinum، سیستم های قدیمی خارجی و داخلی جایگزین خواهند شد. سیستم های گرمایش و سرمایش با راندمان بالا و همچنین شیشه سه جداره به کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند و افزودن فضای سبز در سه طبقه از بخش جنوب شرقی به بهبود طراحی بیوفیلیک یا طبیعت گرا می افزاید.

نکته قابل توجه این داستان، همکاری شرکت معماری JAHN است که توسط معمار اصلی ساختمان، در فرآیند تبدیل این بنا به ساختمان قرن بیست و یکم تأسیس شده است.

نمای درونی از آتریوم مرکز تامپسون

نمای داخلی مرکز تامپسون

به غیر از اینکه ویژگی‌های برجسته‌ی مرکز تامپسون مانند آتریوم (Atrium) ۱۷ طبقه‌ی آن حفظ می‌شوند، نمای خارجی شفاف جدید به دیده شدن این آتریوم سربه‌فلک‌کشیده کمک می‌کند. آتریوم به فضای باز میان ساختمان‌ها گفته می‌شود که معمولاً دارای چندین طبقه ارتفاع و سقفی شیشه‌ای است.

همچنین، به لطف بهبود سطح خیابان، مرکز تامپسون قرار است به عنوان یک فضای تجمع عمومی برای عموم باز باشد. گذرگاه‌های سرپوشیده و میدان اطراف آن به گونه‌ای طراحی می‌شوند که گزینه‌های بیشتری برای غذاخوری، خرید و رویدادها در بر بگیرد. علاوه بر این، ایستگاه های قطار در نزدیکی ساختمان نیز به منظور بهبود تردد مسافران ارتقا خواهند یافت.

در حالی که گوگل در مورد جزئیات هزینه و تعداد نهایی کارمندانی که در نهایت در مرکز مورد نظر کار خواهند کرد، اظهار نظر نکرد، این غول فناوری بر حضور رو به رشد خود در شیکاگو و سرمایه گذاری بلندمدت خود در آنجا تاکید کرد.

برای ساختمانی که تا همین اواخر آینده نامشخصی داشت، یک بازسازی عظیم به رهبری یکی از بزرگترین شرکت های جهان، روزهای روشن تری را برای مرکز تامپسون و شهر شیکاگو نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا