خزعلی: 61 درصد موفقیت در دانشگاه ها مربوط به زنان است/ تربیت انسانیت بر عهده زنان است

خزعلی: پرورش انسانیت بر دوش دختران و مادران گذاشته شده است. 61 درصد موفقیت در دانشگاه ها مربوط به زنان است. سال گذشته دختران نوجوان و جوان در طرح «آذر» که با موضوع آموزش زنان روستایی بود، شرکت کردند و به تعدادی از زنان عشایری سوادآموزی آموزش دادند.

به گزارش جهان تیتر؛ انسیه خزعلی در اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت خطاب به دانش آموزان با اشاره به جنایت نسل کشی در فلسطین گفت: عدالت خواهی و استبداد ستیزی در سنین نوجوانی به اوج خود می رسد بنابراین شما دانش آموزان ظلم به فلسطین را درک می کنید. . . ما باید برای درد انسان متاسف باشیم و خیالمان راحت نباشد که در گوشه ای از کره زمین این گونه اقدامات وحشیانه انجام می شود.

وی ادامه داد: اینکه رژیمی با وقاحت اعلام می کند که بیمارستان ها را هدف قرار داده اند و غزه را ترک کرده و به کشورهای دیگر می روند، نشان دهنده نگرش انقیاد است که در این 75 سال با فلسطین انجام داده اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: توسعه انسانیت بر دوش دختران و مادران گذاشته شده است. مادر محور اصلی خانواده است که باید آن را هدیه آفرینش به دختران دانست. خودآموزی دختران اولویت و جایگاه خاص خود را دارد. یکی از مواردی که در دستورات و سیاست های ابلاغی رهبری در چندین برنامه پنج ساله به آن اشاره شده است، توسعه زنان، رفع موانع از پای زنان و توجه به اعتلای خانواده است.

خزعلی با بیان اینکه بانوان همیشه در اولویت تحصیل هستند، گفت: 61 درصد موفقیت در دانشگاه ها مربوط به بانوان است. سال گذشته دختران نوجوان و جوان در طرح «آذر» که با موضوع آموزش زنان روستایی بود، شرکت کردند و به تعدادی از زنان عشایری سوادآموزی آموزش دادند. آذر پروژه موفقی بود که با تلاش دختران نوجوان انجام شد. در کارآفرینی شاهد فعالیت دختران و زنان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا