تخلف بانک «‌پاسارگاد» و «اقتصاد نوین» از بخشنامه بانک مرکزی +سند

براساس اطلاعات صورت مالی یک شرکت بیمه، این شرکت در سال ۱۴۰۱ برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود از دو بانک « پاسارگاد » و « اقتصاد نوین » نرخ سود ۲۶ درصد دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعات صورت مالی بیمه آسیا، این شرکت در سال ۱۴۰۱ برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری خود نرخ سود ۲۶ درصد و ۲۴ درصد نیز از بانک‌ها خصوصی دریافت کرده است.

تخلف بانک «‌پاسارگاد» و «اقتصاد نوین» از بخشنامه بانک مرکزی +سند

این درحالی است که تنها در دو ماه پایانی سال ۱۴۰۱ و با تصمیم بانک مرکزی سقف نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار افزایش یافت و نرخ سود سپرده‌های بلندمدت نظام بانکی به ۲۲/۵ درصد رسید.

تیرماه امسال بود که محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در دیدار دوره‌ای خود با مدیران عامل بانک‌ها با تاکید بر اینکه در اجرای مصوبه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات با هیچکس رو در بایستی نداریم، تصریح کرد: نرخ‌های سود کنونی، نرخ‌های خوبی است و اگر بانک‌ها بر این اساس کار کنند مشکلی پیش نمی‌آید.

متأسفانه بر اساس گزارش‌های دریافتی برخی بانک‌ها به نرخ‌های مصوب پایبند نیستند و آن را رعایت نمی‌کنند. بر این اساس هر بانکی رعایت نکند حتماً به هیئت انتظامی بانکی معرفی و با آنها برخورد می‌شود.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا