برنامه چین برای سرمایه گذاری ملی ۱۴۰ میلیارد دلاری

یک مقام ارشد برنامه ریزی چین گفت که به عنوان بخشی از یک طرح انتشار اوراق قرضه و سرمایه گذاری که در اکتبر گذشته گروهی از پروژه های سرمایه گذاری عمومی را برای تقویت اقتصاد شناسایی کرد، از جمله برنامه های کنترل سیل و امداد رسانی در بلایا. طبیعی است

چین بیش از 800 میلیارد یوان از 1 تریلیون یوان اضافی (140 میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی خود را در سه ماهه چهارم منتشر کرد زیرا این کشور بر اقدامات مالی برای حمایت از اقتصاد متزلزل خود متمرکز بود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در بیانیه ای اعلام کرد که 9600 پروژه را با سرمایه گذاری برنامه ریزی شده بیش از 560 میلیارد یوان (78.4 میلیارد دلار) شناسایی کرده است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در تلاش است تا جایگاه خود را پس از همه‌گیری کووید-19 به دست آورد، زیرا سیاست‌گذاران اقتصادی به دلیل کاهش تقاضای مصرف‌کننده، صادرات، سرمایه‌گذاری خارجی و بدتر شدن بحران املاک و مستغلات با موانعی روبرو هستند. هستند.

خبرگزاری شین هوا اعلام کرد که انتشار بیشتر اوراق قرضه به ارزش یک تریلیون یوان، نسبت کسری بودجه سال 2023 را از 3 درصد به حدود 3.8 درصد افزایش می دهد.

اما کمیسیون توسعه ملی اعلام کرد: ساخت این پروژه ها باعث بهبود سیستم کنترل سیل، مکانیسم واکنش اضطراری و توان امداد رسانی به بلایا و همچنین حفاظت بهتر از جان و مال مردم می شود، بنابراین بسیار مهم است.

این کمیسیون افزود که برای اطمینان از تخصیص سریع بودجه برای سرمایه گذاری و حفظ استانداردهای با کیفیت در تطبیق پروژه، با سایر نهادهای دولتی هماهنگ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا