اندازه گیری آلودگی هوا با تلفن همراه/عکس

این روزها گوشی‌های هوشمند رده بالا می‌توانند عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرند و تقریباً جایگزین دوربین‌های حرفه‌ای شده‌اند، اما این تمام کاری نیست که دوربین‌های قدرتمند آن‌ها می‌توانند انجام دهند.

به گزارش جهان تیتر؛ استارتاپی به نام فیزیک موبایل مجموعه ای از حسگرها را در گوشی های پرچمدار اندرویدی برای اندازه گیری کیفیت هوا، سطح دود و موارد دیگر تغییر داده است تا کاربران بتوانند میزان ایمن بودن محیط اطراف خود را بسنجند.

استارتاپی به نام MobilePhysics یک فناوری جدید نظارت بر آب و هوا را در چیپست Snapdragon 8 Gen 3 معرفی کرده است که کوالکام اوایل امسال معرفی کرد. سازندگان تلفن های هوشمند می توانند فناوری فیزیک موبایل را به عنوان یک برنامه پیش فرض در تلفن های اندرویدی در دسترس قرار دهند.

 راجر کورنبرگ، رئیس این شرکت و از برندگان جایزه نوبل، گفت: شرکت MobilePhysics روی ارائه این قابلیت به بیشتر مردم تمرکز دارد. فناوری آن می‌تواند ذرات آلاینده PM۲.۵ (کوچک‌تر از ۲.۵میکرون) را هنگام استفاده از تلفن به‌طور غیرفعال اندازه‌گیری کند که می‌تواند برای اکثر مردم قابلیت مهمی باشد. بسیاری از کشورها بیش از استاندارد جهانی دچار آلودگی هوا هستند و از این جهت این قابلیت می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

کورنبرگ می گوید: «پس از سرطان، قرار گرفتن در معرض ذرات معلق و بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در جهان است. این بیماری هر سلول، بافت و اندام انسان را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد که ما هنوز نمی‌دانیم.»

با موبایل آلودگی هوا را اندازه بگیرید/ عکس

مانند نحوه استفاده اپل از سنسورهای اپل واچ برای اندازه گیری معیارهای جدید سلامتی مانند اکسیژن خون، فیزیک موبایل از سنسورها و دوربین های گوشی هوشمند برای تعیین عوامل محیطی از جمله کیفیت هوا، سطح دود، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، دما و غیره استفاده می کند. زمانی استفاده می شود که گوشی در جیب کاربر باشد. این برنامه زمانی که محیط اطراف آنها خطرناک می شود، مانند زمانی که در معرض نور خورشید بیش از حد قرار می گیرند، یا زمانی که نیاز به باز کردن پنجره برای تهویه بهتر یا روشن کردن یک تصفیه کننده دارند، اعلان هایی را برای کاربران ارسال می کند. در نهایت، این روش دیگری برای مراقبت از گوشی ها از صاحبان خود است.

این شرکت این سنسورها را روی گوشی‌های گوگل پیکسل 8 و شیائومی آزمایش کرده است که هر دو دارای سنسور پایه و سنسور ویژه زمان پرواز VL53L8 هستند که فناوری اسکن هوا را اجرا می‌کند. چیپست نسل 3 اسنپدراگون 8 در ماه اکتبر با سر و صدای زیادی برای قابلیت های هوش مصنوعی دستگاه خود عرضه شد.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا